teisipäev, 19. jaanuar 2010

Mõedakul laagerdamas

Sarnaselt eelmise aastaga sai otsustatud ,et ka sel aastal Otepää mk etapi nädalavahetuse veedame Mõedaku spordibaasis.Kohale jõudsime laupäeva lõunaks.Erinevalt eelmisest aastast kui lumi tuli maha alles viimasel nädalal siis sel aastal lumepuuduse probleemi karta polnud.Viisime asjad tuppa ära,vahetasime riided ja kohe suusarajale.Esimeseks päevaks lasin suuskadele pidamist alla määrida.Plaanis oli lõpuks see 10k ring ikka täismahus klassikas ka läbida.Esimestest tõusudest sai ilusti üles mindud,uskumatu! Polnudki varem vist klassikalises tehnikas künkaid ületanud :D Kuna esimene päev polnud plaanis end rihmaks sõita siis sai ka fotokas rajale kaasa võetud.Muidugi 10k ring seal rajal on just oma lõpuküngaste poolest mõnus pähkel.Pidamine läks ka lõpupoole tunduvamalt halvemaks.Nii ma siis sammusin küngastest üles,ainuke lohutus oli see ,et sai aegajalt pikalt alla ka libisetud.Esimese päeva ringi lõpetasin siis umbes 1:12ga.
Peale suuska tegime väikese jõu ja venitusharjutuste pooltunni Otepää mk etapi teleülekande saatel.

Päevakava järgmiseks punktiks oli paberimajandusse süvenemine.Nimelt enne laagrit sai kokkulepitud ,et iga mees võtab oma viimase 2 aasta treeningandmed kaasa kuude lõikes.Kui kokku võtta kogu 2 päevane arutelu mis aegajalt tekkis siis tuleb tunnistada,et ideid tekkis edasise treeningu plaanimiseks juurde küll.
Vahepeal suutsin endale puhkeruumist natuke lugemist sebida.Avastasin enda jaoks uue ja suht huvitava sisuga kirjanduse.Nüüd kodus otsides leidsin need ka internetist pdf variandina.Ajakiri "Liikumine ja sport"
Kui mõnel laagris viibinuist ununesid teisel päeval Rikul näidatud harjutused ,siis need võib sealt ajakirjast koos piltõpetustega ilusti üles leida.
Ahjaa peaaegu oleks unustanud ,et vahepealset ala sisustasime väga lühikest aega mäesuusanõlval :) Kui Urmas oma "lõbu" seal kätte sai siis sunniti mind poolvägisi nende imelike lühikeste ja paksude laudadega mäest alla sõitma:) Ok alla võis sõita ,aga siis tuli üles tagasi ka saada ja selle trossi taga rippudes üles venimine oli peale teistkordset läbimist väljakannatamatu piin:) Nii siis algas ja lõppes minu mäesuusa karjäär 3 laskumisega Mõedaku 150 meetrisel nõlval:)
Õhtuseks trenniks oli pooleteist tunnine jooksuots.Kui päris aus olla siis pimedas libedal teel jooksmine on ikka paras piin.Eriti sisekurvides.45 minutyilise jooksu järel suutsin mõnusasti kukkuda ka.Talvisel jooksul tuleb ikka väga hoolikas olla kurvides ja pööretel.Iga aasta kipun seda unustama,aga peale esimest kukkumist tuleb see alati meelde.Tuli siis pisut rohkem kui poolteist tundi ja kilomeetreid oli tiba vähem vist kui 17. Õhtul tegime veel saunaringi ja sellega oli esimene päev läbi.
Pühapäeva hommikul keerasime pudrud ja võileivad sisse ja siis õue lumme müttama.poolteist tundi matka kohati korralikus lumes ja kokku umbes 3 kilomeetri jagu.Seekord polnud päris umbmäärane sihitu matk:)Vaid eelmine päev sai kaardile korralikult punktid ära märgitud mis tuli leida.Ja oh seda üllatust vist isegi leidsime kõik punktid üles kuigi jah katsuge sellise lume alt kive üles leida:)
Peale matka kuivad riided selga ja suuskama.Seekord siis määrdeta suusaga.Kokku sai lepitud ,et 1,5 tundi suuska.Seekord olin mina see,kes kõige esimesena alla andis.Peale ringi mille läbisin 57,5 minutiga olin ikka täitsa süsi.Olin juba 50 meetrit uuele ringile sõitnud ,aga siis sai laiskus võitu ja läksin telekast vaatama kuidas teised end rihmaks sõidavad :)Kui teised ka lõpuks suusaringilt tagasi jõudsid sai teleka ees veel sünkroonvõimlemist tehtud.Meie võimlemine lõppes meeste sprindi teise poolfinaaliga.Edasi polnud enam huvitav.Oleks Kümmel või Einaste edasi saanud oleks me ka pikemalt seal olnud.
Peale pesu sai siis kodinad kokku pandud ja laager lõpetatud.
Eks aastal 2011 Otepää mk etapi ajaks jälle Mõedakule.Ei tegelikult võiks ikka sel aastal proovida suvel ka sinna jõuda.Tundub ,et tegevust seal jätkuks.